مهدویت انقلابی

او ، شکوه و فرِّ تام و تمام است

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

معنی انقلاب

 امام خامنه ای

انقلاب یعنی یک دگرگونی همه‌جانبه در یک مجموعه‌ی بشری -یا در یک ملّت یا فراتر از یک ملّت، در یک نسل، در یک تمدّن- معنای انقلاب این است. ... آنچه در کشور ما اتّفاق افتاد، به معنای واقعی کلمه، یک انقلاب بود و هست و این ادامه دارد.

 امام خامنه ای ۱۳۹۴/۰۶/۲۵

فرهنگ انقلابی

بشنوید

فرهنگ انقلابی از منظر امام خامنه ای

 
 
حجم: 2.98 مگابایت

برجسته‌ترین شعار مهدویّت

برجسته‌ترین شعار مهدویّت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار میکنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می تپد تا آن نجاتبخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند

امام خامنه ای ۱۳۸۱/۰۷/۳۰

خطبه امام زمان(ع) در زمان ظهور

خطبه امام زمان(ع) در خانه خدا در زمان ظهور
 
اثری از رادیو مصاف
 
 
حجم: 939 کیلوبایت

مسیر تاریخ

امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) :

امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گری و سلطه پذیری است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ی موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ی ظهور ولىّ‌امر و ولىّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحله‌ی جدیدی خواهد شد. این بسته به عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست.

91/10/19

رَبُّنَا اللَّهُ

إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُون


به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

 

سوره مبارکه فصلت آیه ی 30

وظیفه منتظر

وظیفه منتظر رنگ خدایی داشتن است که به برکت انتظار در جای جای زندگی فردی و اجتماعی او جلوه‌‌گر می‌‌شود. با این نگاه، دیگر وظایف بر دوش منتظران سنگینی نمی‌‌کند بلکه به عنوان جریان شیرینی به زندگی‌‌شان معنا می‌‌بخشد.

 

منبع : کتاب آیا ظهور نزدیک است ؟

نوشته ی محمد علی کریمی

معیار دینداری

پذیرش ولایت ائمه معصومین علیهم السلام و بالاخص امام زمان علیه السلام در عصر ما معیار دینداری است، چنانکه در دعای عصر غیبت به مفهوم معرفت امام و چنگ زدن به ولایت وی به عنوان معیار دینداری تأکید شده است؛

«اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ 

تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى»[1]

خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانى فرستاده ات را نشناخته ام، خدایا فرستاده ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده ات را به من نشناسانى حجّتت را نشناخته ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دین خود گمراه مى شوم.




[1]:: کلینی، محمدبنیعقوب، کافی، ج1، ص337.

 

برگرفته از کتاب استغاثه رمز نزدیکی ظهور

مبارزه استکبار با تفکر انقلابی

امروز دستگاههای تبلیغاتىِ مراکز استکباری دنیا و روشنفکرانِ وابسته به آنها، در سطح عالم این‌طور تبلیغ می کنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانه کنونی ممکن نیست. با فکر انقلاب و آرمانگرایی مبارزه می کنند و می خواهند ملتها را متقاعد کنند که به همین وضعیت کنونىِ ظالمانه دنیا بسازند و در مقابل آن هیچ عکس‌العملی نشان ندهند. فکر اعتقاد به مهدی، نقطه مقابل این تبلیغات غلط و ظالمانه است.

امام خامنه ای 1381/07/30

مبارزه با نظم ظالمانه جهانی

جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی علیه‌الصّلاةوالسّلام این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش می دهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است و ابدی نیست؛ می شود با آن مبارزه و در مقابل آن ایستادگی کرد.

امام خامنه ای 1381/07/30

مقدسین روحانی نما

-         روحانیت متعهد، به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت.

-         راستی اگر کسی فکر کند که استعمار، روحانیت را با اینهمه مجد و عظمت و نفوذ تعقیب  نکرده و نمی‌کند، ساده‌اندیشی نیست؟

-         در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشۀ دین و انقلاب و نظام می‌زنند که گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. ... . طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایی‌اند و دشمن رسول اللّه‌.

-         آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ که در تاریخ روشن است.


منشور روحانیت

امام خمینی (ره)  ۱۳۶۷/۱۲/۰۳ 

نفوذ بیگانگان در حوزه ها

-         فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعنها و کنایه‌ها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خواص؟ خواص از چه گروهی؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟ بگذریم که حرف بسیار است. همۀ اینها نتیجۀ نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه‌هاست، و برخورد واقعی هم با این  خطرات بسیار مشکل و پیچیده است.

-         ... آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانۀ جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر.

 

منشور روحانیت

امام خمینی (ره)  ۱۳۶۷/۱۲/۰۳ 

انتظار فرج امام زمان (عج)

امام خامنه ای


کتابچه ی : انتظار فرج امام زمان (عج) در کلام امام خامنه ای

دریافت
حجم: 1.51 مگابایت

اسلام سیاسی

هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است.


امام خامنه ای 1392/08/20

امتحان بزرگ

- قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. در روایات، «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ» است؛ بشدت امتحان می شوید؛ فشار داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدان های مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفىِ مهدی موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیک تر می شود؛ این، آن امید بزرگ است

- همان‌طور که عرض کردم، فرموده‌اند: «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ»؛ این تمحیص و این امتحان بزرگ که مریدان و شیعیان ولىّ‌عصر(ارواحنافداه) با آن مواجه هستند، همان امتحان تلاش برای حاکمیت اسلام است.


امام خامنه ای  1370/11/30

منشور روحانیت

شعار گمراه کنندۀ حکومت قبل از ظهور امام زمان ـ علیه السلام ـ باطل است و هزاران «إن قُلت» دیگر، مشکلات بزرگ و جانفرسایی بودند که نمی‌شد با نصیحت و مبارزۀ منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت؛ تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله‌اش را آماده نمود


امام خمینی (ره)

منشور روحانیت    ۱۳۶۷/۱۲/۰۳

تمدن اسلامی

امّت اسلامی با یک تلاش مجاهدانه و مجدّانه می تواند تمدّن اسلامیِ باب این دوران را طرّاحی کند، شالوده‌ریزی کند، به ثمر برساند و آن را در مقابل بشریّت قرار بدهد.
 ما بِزور هیچ‌کس را به اسلام دعوت نمی کنیم؛ ما بِزور هیچ کشوری را تحت سلطه‌ی دنیای اسلام قرار نمی دهیم؛ ما مثل اروپایی‌ها عمل نمی کنیم؛ ما مثل آمریکا عمل نمی کنیم.

 امام خامنه ای ۱۳۹۴/۱۰/۰۸


متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید

قوت قلب

جامعه‌ای که به مهدویت معتقد است ، قوت قلب پیدا می‌کند. بدانید تسلط استعمار بر کشورهای اسلامی بعد از آن بود که توی دل ملت‌ها را خالی کردند ؛ آن‌ها احساس ضعف کردند ؛ احساس عدم توانایی کردند ، بعد این‌ها آمدند و با قدرت بر آن‌ها مسلط شدند.


امام خامنه ای 84/06/29  بیانات به مناسبت نیمه شعبان

وعده ی حق

در مطلبی که در ذیل از امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) نقل می‌گردد ، ارتباط بین مهدویت (بنابر آیه «لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ » که یکی از مهم‌ترین آیات قرآن در حوزه مهدویت است) و مسأله فلسطین مشهود است:

 وقتی مادر حضرت موسی، موسی را به آب می انداخت، خداوند متعال دو وعده به او داد. فرمود: «انّا رادّوه الیک و جاعلوه من المرسلین»؛[1] او را به تو برمی گردانیم و او را پیامبر مرسل خودمان قرار می دهیم. به فاصله‌ی کوتاهی بچه به مادر برگشت. خداوند می فرماید: «فرددناه الی امّه کی تقرّ عینها و لا تحزن و لتعلم انّ وعد اللَّه حقّ»؛[2] بچه را به مادر برگرداندیم تا مادر یقین کند که وعده‌ی ما وعده‌ی درستی است. ما دو وعده داده بودیم، این اوّلی اش؛ پس ای مادر موسی! بدان که وعده‌ی دومی هم حق است: او پیغمبر مرسلی است که خواهد آمد و بساط فرعون را به هم خواهد ریخت. خدای متعال بخشی از وعده را نقد در اختیار مادر موسی گذاشت تا به آن وعده‌ی نسیه یقین کند.

 

بخشی که خدای متعال به صورت نقد در اختیار ملت ایران قرار داده، خیلی بیشتر از اینهاست. کی تصور می کرد جوانان فلسطینی جرأت کنند به نام اسلام متشکل شوند، به نام اسلام شعار بدهند، به نام اسلام به نیروهای غاصبِ ظالمِ بی رحمِ صهیونیست حمله کنند؟ این اتفاق افتاده. در دو هفته‌ی گذشته، در «یوم‌النکبة» جوان ها مرزهای اسرائیل را برای اولْ‌ بار بعد از گذشت شصت سال شکستند. اینها همان «و لتعلم انّ وعد اللَّه حقّ» است. این دارد نشان می دهد که بدانید وعده‌ی الهی که فرمود: «لیظهره علی الدّین کلّه»[3] - خدای متعال این دین را، این رسالت را بر همه‌ی فرآورده‌های فکری و دینی عالم پیروز خواهد کرد - درست است. خدا دارد این وعده‌های نقد را تحقق می بخشد؛ فقط شرطش این است که من و شما که در این راه سربازان پیشروِ این حرکت در دوران معاصر بودیم، قدممان را سست نکنیم، حواسمان جای دیگر نرود[4]

 


[1] . قصص: ۷

[2] . قصص: ۱۳

[3] . توبه: ۳۳

[4] . بیانات در دانشگاه امام حسین (ع) ، 90/03/10

 

برگرفته از کتاب مهدویت ، انقلابی یا سکولار ؟

ایمان مستحکم

اصلی‌‌ترین ویژگی انصارالمهدی، ایمان و باور مستحکم به خداوند است که از راه معرفت بالا به خدا و اعمال صالح ایجاد شده است؛ هم چنانکه امام صادق (ع) می‌‌فرمایند: «آنان مردانی هستند که دل‌‌هایشان مانند پاره‌‌های آهن است، شکی در ایمان به خدا در آن راه نیافته و در طریق ایمان از سنگ محکم‌‌ترند.» [1]




[1]. مجلسی، بحارالانوار، ج25، ص308

 

منبع : کتاب آیا ظهور نزدیک است ؟

نوشته ی محمد علی کریمی