در مطلبی که در ذیل از امام خامنهای (حفظه الله تعالی) نقل میگردد ، ارتباط بین مهدویت (بنابر آیه «لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ » که یکی از مهمترین آیات قرآن در حوزه مهدویت است) و مسأله فلسطین مشهود است:
وقتی مادر حضرت موسی، موسی را به آب می انداخت، خداوند متعال دو وعده به او داد. فرمود: «انّا رادّوه الیک و جاعلوه من المرسلین»؛[1] او را به تو برمی گردانیم و او را پیامبر مرسل خودمان قرار می دهیم. به فاصلهی کوتاهی بچه به مادر برگشت. خداوند می فرماید: «فرددناه الی امّه کی تقرّ عینها و لا تحزن و لتعلم انّ وعد اللَّه حقّ»؛[2] بچه را به مادر برگرداندیم تا مادر یقین کند که وعدهی ما وعدهی درستی است. ما دو وعده داده بودیم، این اوّلی اش؛ پس ای مادر موسی! بدان که وعدهی دومی هم حق است: او پیغمبر مرسلی است که خواهد آمد و بساط فرعون را به هم خواهد ریخت. خدای متعال بخشی از وعده را نقد در اختیار مادر موسی گذاشت تا به آن وعدهی نسیه یقین کند.
بخشی که خدای متعال به صورت نقد در اختیار ملت ایران قرار داده، خیلی بیشتر از اینهاست. کی تصور می کرد جوانان فلسطینی جرأت کنند به نام اسلام متشکل شوند، به نام اسلام شعار بدهند، به نام اسلام به نیروهای غاصبِ ظالمِ بی رحمِ صهیونیست حمله کنند؟ این اتفاق افتاده. در دو هفتهی گذشته، در «یومالنکبة» جوان ها مرزهای اسرائیل را برای اولْ بار بعد از گذشت شصت سال شکستند. اینها همان «و لتعلم انّ وعد اللَّه حقّ» است. این دارد نشان می دهد که بدانید وعدهی الهی که فرمود: «لیظهره علی الدّین کلّه»[3] - خدای متعال این دین را، این رسالت را بر همهی فرآوردههای فکری و دینی عالم پیروز خواهد کرد - درست است. خدا دارد این وعدههای نقد را تحقق می بخشد؛ فقط شرطش این است که من و شما که در این راه سربازان پیشروِ این حرکت در دوران معاصر بودیم، قدممان را سست نکنیم، حواسمان جای دیگر نرود. [4]
[1] . قصص: ۷
[2] . قصص: ۱۳
[3] . توبه: ۳۳
[4] . بیانات در دانشگاه امام حسین (ع) ، 90/03/10
برگرفته از کتاب مهدویت ، انقلابی یا سکولار ؟